ضلع سوم: تعاریف AMA (انجمن بازاریابی آمریکا – American Marketing Association) در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازاریابی هر سه سال یکبار توسط یک هیئت پنج نفره از محققان فعال، بازبینی، بررسی و اصلاح میشود
با ضلع سوم همراه باشید تا با بروزترین مطالب در دنیای برندینگ و هنر آشنا شوید.
تحقیقات بازاریابی عملیست که مصرفکننده، مشتری و مردم را از طریق اطلاعات به بازاریاب پیوند میدهد- اطلاعاتی که برای: شناسایی و تعیین فرصتها و مشکلات بازاریابی؛ تولید، پالایش و ارزیابی اقدامات بازاریابی؛ نظارت بر اجرای بازاریابی؛ و پیشرفت در درک بازاریابی به عنوان یک فرایند، به کار برده میشود. تحقیقات بازاریابی اطلاعات موردنیاز برای پرداختن به این مسائل را تعیین میکند، روش جمعآوری اطلاعات را طراحی، فرایند جمعآوری دادهها را مدیریت و پیاده سازی کرده، نتایج را تجزیه و تحلیل و یافتهها و پیامدهای آنرا منتقل میکند.( تصویب شده در سال 2017)
مدل ۵M در تبلیغات – بخش چهارم: Money